1.პროექტის სახელწოდება:
როგორ გავზომოთ მაღალი შენობების სიმღლე
2.პროექტის მთავარი იდეა:
მოსწავლეები გაზომავენ მაღალი შენობების სიმაღლეს
3.პროექტის აქტუალობა
პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნის(მონაკვეთის
სიგრძის გაზომვა, კუთხის გრადუსული ზომის გაზომვა,ფიგურების, კერძოდ სამკუთხედების მსგავსება) პრაქტიკაში გამოყენებას.
4.პროექტის მიზნები
მოსწავლეებმა ისწავლონ მაღალი შენობების სიმაღლის გაზომვა.განუვითარდეთ
ჯგუფური მუშაობის, კვლევის, პრაქტიკული ქმედებების უნარ–ჩვევები.
5.მონაწილეთა ასაკი:
X კლასი
6.ვადები/ხანგრძლივობა
სამი კვირა
7.მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები ისწავლიან მაღალი შენობების სიმაღლის გაზომვას.განუვითარდებათ
ჯგუფური მუშაობის, კვლევის, პრაქტიკული ქმედებების უნარ–ჩვევები.მოამზადებენ
პრეზენტაციას, სადაც აღწერილი იქნება მათი მუშაობის პროცესი.
8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
დიდი ზომის სახაზავები, ტრანსპორტირი, თაბახისა და ფორმატის ფურცლები,შავი ფანქარი, საშლელი.
როგორ გავზომოთ მაღალი შენობების სიმღლე
2.პროექტის მთავარი იდეა:
მოსწავლეები გაზომავენ მაღალი შენობების სიმაღლეს
3.პროექტის აქტუალობა
პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებს გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნის(მონაკვეთის
სიგრძის გაზომვა, კუთხის გრადუსული ზომის გაზომვა,ფიგურების, კერძოდ სამკუთხედების მსგავსება) პრაქტიკაში გამოყენებას.
4.პროექტის მიზნები
მოსწავლეებმა ისწავლონ მაღალი შენობების სიმაღლის გაზომვა.განუვითარდეთ
ჯგუფური მუშაობის, კვლევის, პრაქტიკული ქმედებების უნარ–ჩვევები.
5.მონაწილეთა ასაკი:
X კლასი
6.ვადები/ხანგრძლივობა
სამი კვირა
7.მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები ისწავლიან მაღალი შენობების სიმაღლის გაზომვას.განუვითარდებათ
ჯგუფური მუშაობის, კვლევის, პრაქტიკული ქმედებების უნარ–ჩვევები.მოამზადებენ
პრეზენტაციას, სადაც აღწერილი იქნება მათი მუშაობის პროცესი.
8.პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
დიდი ზომის სახაზავები, ტრანსპორტირი, თაბახისა და ფორმატის ფურცლები,შავი ფანქარი, საშლელი.
9.პროექტის
მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები)
1. მსგავსი ფიგურების,მსგავსების
ასახვის, სამკუთხედების მსგავსების ნიშნების გაცნობა.მოსწავლეთა დაინტერესება იმით,
რომ სამკუთხედების მსგავსების გამოყენებით ,ასევე
მართკუთხა სამკუთხედის გვერდებსა და
კუთხეებს შორის ტრიგონომეტრიული თანაფარდობების გამოყენებით შესაძლებელია რეალურ
ვითარებაში ობიექტთა ზომების ან ობიექტებს შორის მანძილების დადგენა.(მაგალითად, იმ
საგნის სიმაღლის გაზომვა, რომლის ფუძე მიუდგომელია). გავაცნობ ძველი ბერძენი მათემატიკოსის
და ფილოსოფოსის თალესის მიერ ეგვიპტური პირამიდის სიმაღლის განსაზღვრის წესს. დავავალებ პროექტის შედგენას ჩვენი სოფლის ტერიტორიაზე არსებული
რომელიმე მაღალი შენობის სიმაღლის გასაზომად.
2.კლასში ჩავატარებ
გამოკითხვას თუ რომელი მაღალი შენობების სიმაღლის ცაზომვა სურთ.ასეთი შენობები სოფელ
კოდის და სოფელ მუხათის ტერიტორიაზე არის წმინდა ნინოს სახელობის და მარიამ ღვთისმშობლის
სახელობის ეკლესიები.
3.შედგება ორი ჯგუფი
და თითოეელს დაევალება დასახელებული ეკლესიების სიმაღლის გაზომვა.
4.თითოეულ ჯგუფში
შეიმუშავებენ პროექტის განხორციელების გეგმას,გაინაწილებენ დავალებებს,მოვალეობებს(
ვინ არის პასუხისმგებელი კონკრეტული საქმიანობის
შედეგზე?ვინ არიან შემსრულებლები ? ვინ, რას და ეოდის აკეთებს ?
5.მასალის შეგროვება,
დახარისხება
ა) სამუშაო შეხვედრები და მასალის გაზიარება ჯგუფის წევრებს
შორის.
ბ)მასალების გაზიარება ჯგუფებს შორის
6.საპრეზენტაციო
მასალის მომზადება
ა) ჯგუფებში მოგროვილი მასალის საფუძველზე ცალ-ცალკე ამზადებენ საპრეზენტაციო
მასალას. ირჩევენ პრეზენტატორებს.
ბ) ამზადებენ საკლასო
ოთახს შემაჯამებელი პრეზენტაციისთვის.
გ) ეწყობა პრეზენტაცია.
7.მონიტორინგი განხორციელდება
მასწავლებლის მიერ.
შეფასდება მუშაობის
პროცესი და შედეგების წარმოდგენა.
10.საგნებთან/საგნობრივ
ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
მათ.X.11. მოსწავლეს
შეუძლია ობიექტთა ზომებისა და ობიექტთა შორის მანძილების მოძებნა.
• ობიექტთა ზომებისა და ობიქტთა შორის მანძილების
დასადგენათ (მათ შორის რეალურ ვითარებაში) იყენებს ფიგურათა (მრავალკუთხედების, წრეების/წრეწირების)
მსგავსებას და დამოკიდებულებებს ფიგურის ელემენტების ზომებს შორის (მაგალითად, იმ საგნის
სიმაღლის გაზომვა, რომლის ფუძე მიუდგომელია, მიუდგომელ წერტილამდე მანძილის გაზომვა)
11.პროექტის ხელმძღანელი
ლეილა ყვავილაშვილი
12.ხელმზღვანელის ელ-ფოსტა:
13.პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი
Leilakvavilashvili.blogspot.com
გისურვებ ამ პროექტის წარმატებით განხორციელებას!
ReplyDelete